Halderberge Leeft

Bent u een huurder van Woonkwartier?

Gerelateerde vragen

Ik heb problemen om mijn huur te betalen. Kunnen jullie mij helpen?

Algemeen

U kan contact opnemen met ons klantadviescentrum via 0168-35 00 00. Samen kan er gekeken worden naar ondersteuning en/ of een duurzame oplossing.

De Bibliotheek West-Brabant heeft verschillende gratis cursussen voor mensen die willen leren omgaan met geld. Hoe maak je een budgetplanning? Wat zijn goede bespaartips? Wilt u meer informatie? Klik hier voor de cursussen van de Bibliotheek. U kunt ook een mail sturen naar cursus@bibliotheekwb.nl.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een stroomstoring wat moet ik nu doen?

Algemeen

Stekkerproef:
Kortsluiting komt vaak op een ongelegen moment. Bijvoorbeeld als u staat te koken of u net het einde van een spannende film nadert. Dat is heel vervelend. Met de stekkerproef kunt u achterhalen wat de boosdoener voor de kortsluiting is. We laten u zien hoe u deze stekkerproef kunt uitvoeren. Stekkerproef

  1.  Schakel eerst de aardlekschakelaar en alle groepen in uw meterkast uit. Dat doet u door alle schuifjes naar beneden te klikken.
  2. Haal vervolgens alle stekkers in uw woning uit het stopcontact en zet alle lichtschakelaars uit.
  3. Vergeet de stekkers niet in uw garage, berging, kelder of zolder. Maar ook de vaatwasser, koelkast, telefoon en CV-ketel.
  4. Schakel daarna de aardlekschakelaar weer in door het schuifje omhoog te duwen. Schakel ook de groepen in uw meterkast opnieuw in.
  5. Ontstaat er nu kortsluiting? Check dan nog één keer of er geen stekkers meer in een stopcontact zitten en alle lichtschakelaars uit zijn. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u nog steeds kortsluiting? Neem dan contact op met Woonkwartier.
  6. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u geen kortsluiting? Ga dan naar stap 7.
  7. Nu is het belangrijk om uit te zoeken welk apparaat of lamp kortsluiting veroorzaakt. Om dat te ontdekken doet u één voor één de stekkers van de apparaten weer in het stopcontact en zet het apparaat even aan. Geen kortsluiting? Doe dan hetzelfde met het volgende apparaat. Nu wel kortsluiting? Dan ligt het aan het betreffende apparaat wat u op dat moment aanzet. Laat het apparaat of lamp die kortsluiting maakt, nakijken. U kunt ook een nieuw apparaat kopen.
  8. Blijft kortsluiting na het vervangen van het apparaat of lamp zich voordoen? Neemt u dan even contact op met Woonkwartier. 
Meer over dit onderwerp

Ik wil de WOZ-waarde van mijn woning weten. Kan Woonkwartier deze doorgeven?

Algemeen

De WOZ-waarde van woningen wordt niet door ons bepaald, maar door de gemeente. Daarom kunt u het beste contact opnemen met de gemeente van uw woonplaats. Zij hebben altijd de meest actuele gegevens.

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een afspraak met een Wijkregisseur buurtbeheer maken?

Algemeen

Neem contact op met Woonkwartier via 0168-35 00 00

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een afspraak met/ terug gebeld worden door een Wijkregisseur buurtbeheer?

Algemeen

U kan telefonisch contact opnemen via 0168-35 00 00

Meer over dit onderwerp

Ik wil de afspraak kennismakingsbezoek met de wijkregisseur sociaal beheer maken/ wijzigen

Algemeen

Neem telefonisch contact op via 0168-35 00 00

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen eigen watermeter in mijn woning. Hoe worden de servicekosten voor het waterverbruik berekend?

Algemeen

Het waterverbruik wordt evenredig verdeeld. Wij ontvangen één factuur voor het gehele complex. Deze factuur wordt verdeeld over alle woningen. 

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een regenton plaatsen in de tuin bij mijn woning. Kan dat?

Algemeen

Ja dat kan. Laat het ons vooraf even weten door contact met ons op te nemen. Wist u dat u subsidie hiervoor kunt krijgen bij gemeente Moerdijk en Halderberge?
 
Een regenton heeft veel voordelen. Het schone regenwater komt zo niet in het riool terecht en hoeft niet onnodig gezuiverd te worden. Ook heeft u dan een voorraad gratis water voor uw planten! En wist u dat regenwater kalkvrij is en dus zeer geschikt om ramen te wassen?

Meer over dit onderwerp

Mag ik zelf een videodeurbel en/of camera plaatsen?

Algemeen

Heeft u een slimme deurbel of een camera geplaatst om uzelf en uw persoonlijke eigendommen te beschermen? Dan hoeft u deze niet te verwijderen. Respecteer wel zoveel mogelijk de privacy van uw buren. Het is vaak onvermijdelijk dat een deel van de stoep/galerij of straat in beeld komt. Maar zorg er wel voor dat bijvoorbeeld de tuin van uw buren zo minimaal mogelijk in beeld komt.

Krijgt u vragen van buren? Ga dan met elkaar in gesprek. Het helpt vaak ook om uw buren vooraf te informeren. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) www.autoriteitpersoonsgegevens.nl ziet verder toe op de naleving en handhaving van wetgeving met betrekking tot privacy.

Meer over dit onderwerp