Woning huren

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden over het huren van een woning.

Veel gevraagd over Woning huren

Ik heb problemen om mijn huur te betalen. Kunnen jullie mij helpen?

U kan contact opnemen met ons klantadviescentrum via ons telefoonnummer 0168-350000. Samen kan er gekeken worden naar ondersteuning en/ of een duurzame oplossing.

Ik heb een stroomstoring wat moet ik nu doen?

Stekkerproef:
Kortsluiting komt vaak op een ongelegen moment. Bijvoorbeeld als u staat te koken of u net het einde van een spannende film nadert. Dat is heel vervelend. Met de stekkerproef kunt u achterhalen wat de boosdoener voor de kortsluiting is. We laten u zien hoe u deze stekkerproef kunt uitvoeren. Stekkerproef

  1.  Schakel eerst de aardlekschakelaar en alle groepen in uw meterkast uit. Dat doet u door alle schuifjes naar beneden te klikken.
  2. Haal vervolgens alle stekkers in uw woning uit het stopcontact en zet alle lichtschakelaars uit.
  3. Vergeet de stekkers niet in uw garage, berging, kelder of zolder. Maar ook de vaatwasser, koelkast, telefoon en CV-ketel.
  4. Schakel daarna de aardlekschakelaar weer in door het schuifje omhoog te duwen. Schakel ook de groepen in uw meterkast opnieuw in.
  5. Ontstaat er nu kortsluiting? Check dan nog één keer of er geen stekkers meer in een stopcontact zitten en alle lichtschakelaars uit zijn. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u nog steeds kortsluiting? Neem dan contact op met Woonkwartier.
  6. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u geen kortsluiting? Ga dan naar stap 7.
  7. Nu is het belangrijk om uit te zoeken welk apparaat of lamp kortsluiting veroorzaakt. Om dat te ontdekken doet u één voor één de stekkers van de apparaten weer in het stopcontact en zet het apparaat even aan. Geen kortsluiting? Doe dan hetzelfde met het volgende apparaat. Nu wel kortsluiting? Dan ligt het aan het betreffende apparaat wat u op dat moment aanzet. Laat het apparaat of lamp die kortsluiting maakt, nakijken. U kunt ook een nieuw apparaat kopen.
  8. Blijft kortsluiting na het vervangen van het apparaat of lamp zich voordoen? Neemt u dan even contact op met Woonkwartier. 

Wat is het adres van jullie kantoor in Dinteloord en Oudenbosch

Het adres van het kantoor in Dintelooord is

Raadhuisplein 33
4671 DA Dinteloord

Het adres van het kantoor in Oudenbosch is

Jezuiëtenplein 10
4731 HW Oudenbosch

De openingstijden van deze kantoren zijn: Maandag, dinsdag en donderdag tussen 9 en 11:00 uur

Ik wil de WOZ-waarde van mijn woning weten. Kan Woonkwartier deze doorgeven?

De WOZ-waarde van woningen wordt niet door ons bepaald, maar door de gemeente. Daarom kunt u het beste contact opnemen met de gemeente van uw woonplaats. Zij hebben altijd de meest actuele gegevens.

Ik wil graag een afspraak met een Wijkregisseur buurtbeheer maken?

Neem contact op met Woonkwartier via ons telefoonnummer 0168-350000

Ik wil graag een afspraak met/ terug gebeld worden door een Wijkregisseur buurtbeheer?

U kan telefonisch contact opnemen via ons telefoonnummer 0168-350000

Ik wil de afspraak kennismakingsbezoek met de wijkregisseur sociaal beheer maken/ wijzigen

Neem telefonisch contact op via ons telefoonnummer 0168-350000