Huurtoeslag

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over huurtoeslag.

Veel gevraagd over Huurtoeslag

Moet ik zelf huurtoeslag aanvragen?

Algemeen

Ja, huurtoeslag moet u zelf aanvragen. Voor meer informatie kunt u terecht bij de Belastingdienst via www.belastingdienst.nl of 0800-0543.

Kan ik hulp krijgen bij het aanvragen van mijn huurtoeslag?

Algemeen

Ja, de Belastingdienst kan u hierbij helpen. Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl of neem telefonisch contact met hen op via 0800-0543.

Welke gegevens heb ik nodig om huurtoeslag aan te vragen?

Algemeen

Bij het aanvragen van huurtoeslag heeft u uw inkomensgegevens, de kale huurprijs van de woning en de subsidiabele servicekosten nodig. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst

Stopt de huurtoeslag automatisch als ik mijn huur opzeg?

Algemeen

Nee, dit gebeurt niet automatisch. U moet dit zelf doorgeven aan de Belastingdienst. Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl of neem telefonisch contact met hen op via 0800-0543.

Er wijzigt iets in mijn situatie en dat heeft invloed op de hoogte van mijn huurtoeslag. Hoe geef ik deze wijzigingen door?

Algemeen

U moet dit zelf doorgeven aan de Belastingdienst. Voor meer informatie kunt u terecht bij de Belastingdienst via www.belastingdienst.nl of 0800-0543.

Mijn bewindvoerder regelt mijn financiele zaken. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Algemeen

Nee, dit hoeft u niet zelf te doen. Uw bewindgever stelt ons hiervan op de hoogte.