Starten met huren

U vindt hier veelgestelde vragen en antwoorden als u start met huren bij Woonkwartier.

Veel gevraagd over Starten met huren

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Algemeen

U ontvangt van ons een betaalverzoek om de eerste verhuurnota te betalen. Let op: Het bedrag moet bij ons binnen zijn, vóórdat u het huurcontract gaat tekenen! Lukt dit niet? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op met ons Klantadvies Centrum via: 0168-35 00 00

Ik wil graag de verhuurmakelaar spreken. Is dit mogelijk?

Algemeen

Ja, neem contact op met ons algemene nummer: 0168- 35 00 00

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Ja, u kunt zelf uw energieleverancier kiezen.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de oplevering van mijn nieuwe woning. Waar kan ik terecht?

Algemeen

U kunt dit op verschillende manieren melden:  

  • Online via ons Klantportaal;
  • Telefonisch. U kunt vragen naar de verhuurmakelaar met wie u het huurcontract heeft getekend. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Wanneer ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe woning?

Algemeen

U ontvangt de sleutel tijdens het tekenen van het huurcontract.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van mijn huurcontract?

Algemeen

U ontvangt enkele dagen voordat u het huurcontract gaat tekenen een e-mail. In deze e-mail vindt u het huurcontract, de algemene voorwaarden en de eerste verhuurnota terug, zodat u de tijd heeft ze rustig door te lezen.