Sleutels en sloten

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over sleutels en sloten.

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Hoeveel sleutels ontvang ik wanneer ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Dat verschilt per woning. Bij het tekenen van het huurcontract noteren we hoeveel sleutels u ontvangt.

Ik ben een sleutel kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Woont u in een gewoon huis zonder gezamenlijke ingang? Laat dan een sleutel bijmaken bij een sleutelmaker. Woont u in een appartementencomplex? Dan kunt u via Woonkwartier een sleutel laten bijbestellen. Hieraan zijn wel kosten verbonden.

Ik wil mijn sloten laten veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Woont u in een gewoon huis zonder gezamenlijke ingang? Dan moet u zelf het slot (laten) vervangen. Woont u in een appartementencomplex? Dan is het niet toegestaan de sloten te vervangen.

Mijn sleutel is afgebroken in mijn slot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem telefonisch contact met ons op via 0168-35 00 00.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft iemand in uw omgeving een reservesleutel? Vraag hem/haar dan eerst om hulp. Lukt dit niet? Neem dan contact op met ons. Bel hiervoor naar 0168-35 00 00. Let op! Als wij een aannemer hiervoor langs laten komen dan brengen wij kosten in rekening.

Ik heb mezelf buitengesloten. Welke kosten brengen jullie in rekening voor het openen van mijn deur?

Algemeen

Voor de actuele prijzen adviseren wij u om telefonisch contact met ons op te nemen via 0168-35 00 00

Ik wil graag extra sleutels van mijn woning. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Woont u in een huis zonder gezamenlijke ingang? Laat dan een sleutel bijmaken bij een sleutelmaker. Woont u in een appartementencomplex? Dan kunt u via Woonkwartier een sleutel laten bijbestellen. Hieraan zijn wel kosten verbonden.

Er is een storing aan de electrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Algemeen

U kunt dit reparatieverzoek op drie verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal; 
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Mijn afstandsbediening / tag van het toegangshek van mijn woongebouw werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Algemeen

Er zijn twee manieren om een nieuwe afstandsbediening/tag aan te vragen: 

  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Mijn slot functioneert niet meer goed. Waar meld ik dit?

Algemeen

U kunt dit reparatieverzoek op drie verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal; 
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Plaatsen jullie een nieuw naamplaatje als ik een woning bij jullie ga huren?

Algemeen

Ja, wij plaatsen dan een nieuw naamplaatje. Bij het tekenen van het huurcontract overleggen we met u wat er op het naamplaatje moet komen te staan.