Reparatie melden

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over het melden van een reparatie.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Ik heb een klacht over een reparatie die niet goed is uitgevoerd. Waar meld ik dat?

Algemeen

U kunt dit op verschillende manieren melden:

  • Online. Gebruik hiervoor het klachtenformulier op onze website. Klik hier om naar het klachtenformulier te gaan.
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0168-35 00 00.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

Is er sprake van een spoedeisend (technisch) defect of calamiteit die meteen opgelost moet worden? Bel dan naar telefoonnummer 0168-35 00 00. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zaken die geen spoed hebben, kunt u melden via www.woonkwartier.nl of door een mail te sturen naar info@woonkwartier.nl.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Wilt u een afspraak wijzigen of verzetten? Neem dan telefonisch contact met de aannemer waarmee u een afspraak heeft gemaakt. U mag ook telefonisch contact met ons op nemen via telefoonnummer 0168-35 00 00 dan verbinden wij u door naar de juiste aannemer.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak afzeggen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Wilt u een afspraak wijzigen of verzetten? Neem dan telefonisch contact met de aannemer waarmee u een afspraak heeft gemaakt. U mag ook telefonisch contact met ons op nemen via telefoonnummer 0168-35 00 00 dan verbinden wij u door naar de juiste aannemer.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

Neem dan telefonisch contact met de aannemer waarmee u een afspraak heeft gemaakt. U mag ook telefonisch contact met ons op nemen via telefoonnummer 0168-35 00 00 dan verbinden wij u door naar de juiste aannemer.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dit op verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal;
  • Per e-mail door een mail te sturen naar: info@woonkwartier.nl;
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Wat houdt groot onderhoud in?

Algemeen

Woonkwartier zorgt voor het groot onderhoud van uw woning. Hieronder vallen de volgende werkzaamheden: - onderhoud en herstel van gevels, funderingen, galerijen en balkons; - vervangen van buitenkozijnen, inclusief ramen; - herstellen vochtproblemen die een bouwkundige oorzaak hebben; - vervangen van dakconstructies, inclusief dakbedekking, goten en hemelwaterafvoer; - vervangen van rioleringen en gas-, water- en elektraleidingen - vervangen van sanitair, keuken en elektrische installaties.

Wanneer onderhoud nodig is hangt af van de conditie van de verschillende onderdelen van uw huis. Bij de meeste werkzaamheden weten we na hoeveel tijd onderhoud of vervanging nodig is. Daarnaast controleren we regelmatig de staat van het onderhoud. Wij noemen dat een conditiemeting.

Ik heb een stroomstoring wat moet ik nu doen?

Algemeen

Stekkerproef:
Kortsluiting komt vaak op een ongelegen moment. Bijvoorbeeld als u staat te koken of u net het einde van een spannende film nadert. Dat is heel vervelend. Met de stekkerproef kunt u achterhalen wat de boosdoener voor de kortsluiting is. We laten u zien hoe u deze stekkerproef kunt uitvoeren. Stekkerproef

  1.  Schakel eerst de aardlekschakelaar en alle groepen in uw meterkast uit. Dat doet u door alle schuifjes naar beneden te klikken.
  2. Haal vervolgens alle stekkers in uw woning uit het stopcontact en zet alle lichtschakelaars uit.
  3. Vergeet de stekkers niet in uw garage, berging, kelder of zolder. Maar ook de vaatwasser, koelkast, telefoon en CV-ketel.
  4. Schakel daarna de aardlekschakelaar weer in door het schuifje omhoog te duwen. Schakel ook de groepen in uw meterkast opnieuw in.
  5. Ontstaat er nu kortsluiting? Check dan nog één keer of er geen stekkers meer in een stopcontact zitten en alle lichtschakelaars uit zijn. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u nog steeds kortsluiting? Neem dan contact op met Woonkwartier.
  6. Zijn alle stekkers en lichtschakelaars uit en heeft u geen kortsluiting? Ga dan naar stap 7.
  7. Nu is het belangrijk om uit te zoeken welk apparaat of lamp kortsluiting veroorzaakt. Om dat te ontdekken doet u één voor één de stekkers van de apparaten weer in het stopcontact en zet het apparaat even aan. Geen kortsluiting? Doe dan hetzelfde met het volgende apparaat. Nu wel kortsluiting? Dan ligt het aan het betreffende apparaat wat u op dat moment aanzet. Laat het apparaat of lamp die kortsluiting maakt, nakijken. U kunt ook een nieuw apparaat kopen.
  8. Blijft kortsluiting na het vervangen van het apparaat of lamp zich voordoen? Neemt u dan even contact op met Woonkwartier. 

Hoe dien ik een reparatieverzoek in?

Algemeen

Ga hiervoor naar onze website: www.woonkwartier.nl. Onder het kopje 'Zelf regelen' ziet u de knop 'Reparatieverzoek indienen'.  Gebruik uw postcode en huisnummer om het reparatieverzoek in te dienen.
Neem voor spoedeisende zaken telefonisch contact op via: 0168- 35 00 00. 

Ik wil een storing doorgeven van een kapotte lantaarnpaal. Waar moet ik dit melden?

Algemeen

Is de lantaarnpaal van de gemeente? Dan moet u dit melden bij de gemeente. 
En als de lantaarnpaal van Woonkwartier is, dan kunt u dit bij ons melden.