Groot onderhoud

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over groot onderhoud.

Veel gevraagd over Groot onderhoud

Wat houdt groot onderhoud in?

Algemeen

Woonkwartier zorgt voor het groot onderhoud van uw woning. Hieronder vallen de volgende werkzaamheden: - onderhoud en herstel van gevels, funderingen, galerijen en balkons; - vervangen van buitenkozijnen, inclusief ramen; - herstellen vochtproblemen die een bouwkundige oorzaak hebben; - vervangen van dakconstructies, inclusief dakbedekking, goten en hemelwaterafvoer; - vervangen van rioleringen en gas-, water- en elektraleidingen - vervangen van sanitair, keuken en elektrische installaties.

Wanneer onderhoud nodig is hangt af van de conditie van de verschillende onderdelen van uw huis. Bij de meeste werkzaamheden weten we na hoeveel tijd onderhoud of vervanging nodig is. Daarnaast controleren we regelmatig de staat van het onderhoud. Wij noemen dat een conditiemeting.

Ik heb een klacht over groot onderhoud in mijn woning. Waar meld ik dat?

Algemeen

U kunt dit op verschillende manieren melden:

  • Online. Gebruik hiervoor het klachtenformulier op onze website. Klik hier om naar het klachtenformulier te gaan.
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur

Wanneer voeren jullie groot onderhoud uit?

Algemeen

Ieder jaar wegen we opnieuw af welke woningen wanneer aan de beurt komen. Dat is een hele puzzel en dat doen we heel secuur. We kunnen ons geld immers maar 1 keer uitgeven. En willen zeker weten dat we de juiste investeringen doen in de juiste woningen. Daarbij is het belangrijk dat we goed inspelen op de laatste ontwikkelingen (demografisch, wetgeving – Wet Natuurbescherming, etc.). Dat is de reden dat we niet jaren vooruit kunnen plannen.

Hoe word ik geinformeerd over groot onderhoud aan mijn woning?

Algemeen

Is uw woning aan de beurt voor groot onderhoud? Dan ontvangt u vooraf een brief van ons waarin wij de werkzaamheden aankondigen. In deze brief leest u ook welke onderzoeken er plaatsvinden voordat we kunnen starten. Zo wordt er vaak vooraf gekeken of er asbest in de woning zit en kijkt de aannemer wat de situatie in uw woning is. Zodat we weten waar we rekening mee moeten houden.

Ik wil niet dat er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Groot onderhoud voeren we altijd uit in meerdere woningen tegelijkertijd. Voordat we hiermee starten, vragen we alle bewoners om akkoord voor het uitvoeren van de energiebesparende maatregelen die we willen uitvoeren. Als 70 procent van de bewoners voor akkoord heeft getekend, mogen we deze in alle woningen uitvoeren. Ook het standaard onderhoudswerk, zoals het vervangen van dakpannen, mogen we uitvoeren. Dit staat namelijk in het huurcontract. bent u het niet eens met andere werkzaamheden die wij tijdens het groot onderhoud willen uitvoeren? Zoals bijvoorbeeld het vervangen van de keuken of badkamer? Neem dan contact met ons op.

Ik ben niet aanwezig als er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

Algemeen

Dat hangt af van de werkzaamheden die we gaan uitvoeren. Neem hiervoor contact op met de aannemer. Doe dit tijdig! Hoe eerder u het aangeeft, hoe meer kans dat we er rekening mee kunnen houden. U kunt ook de sleutel van de woning aan de aannemer geven. Dan hoeft u niet persé thuis te zijn om de deur te open. Of u vraagt bijvoorbeeld een buurman of familielid om tijdens het groot onderhoud de deur van de woning open te doen.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Algemeen

Meestal is vervangende woonruimte bij groot onderhoud niet nodig. We plannen en laten de werkzaamheden dusdanig uitvoeren dat u zo min mogelijk overlast ervaart. Slechts in uitzonderingsgevallen wordt vervangende woonruimte geregeld, vaak voor een korte periode.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Meldt u dit eerst bij uitvoerder van de aannemer die de werkzaamheden uitvoert. Zodat er gezocht kan worden naar een oplossing. Komt u er samen niet uit? Of bent u alsnog niet tevreden? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0168-35 00 00.

Ik wil graag iets aan mijn woning veranderen. Mag dat?

Algemeen

In bepaalde gevallen mag dat. Op onze website en de brochure ZAV leest u meer hierover.

Mag ik mijn gas kachel/ open verbrandingstoestel behouden?

Algemeen

Nee, zonder eenmalige huursverhoging wordt er een CV installatie aangebracht.

Project woning algemene vraag

Algemeen

U kan contact opnemen met Woonkwartier via 0168-35 00 00