Daken en dakgoten

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over daken en dakgoten.

Veel gevraagd over Daken en dakgoten

Mijn dakgoot of regenpijp zit verstopt. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt dit reparatieverzoek op drie verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal;
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Hoe vaak maken jullie mijn dakgoten schoon?

Algemeen

Wij maken de dakgoten eens in de 3 jaar schoon.

Is uw dakgoot verstopt? Dan kunt u dit op drie verschillende manieren melden:

  • Online via ons Klantportaal; 
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Mijn dak is beschadigd. Waar meld ik dat?

Algemeen

U kunt dit reparatieverzoek op drie verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal; 
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Ik heb een schoorsteen. Wie is verantwoordelijk voor het vegen van mijn schoorsteen?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van de schoorsteen.

Wel kunnen wij een afdekkapje aan de bovenkant van de schoorsteen laten plaatsen. Hierdoor komt er minder vuil in de schoorsteen terecht. U kunt dit reparatieverzoek op drie verschillende manieren bij ons melden:

  • Online via ons Klantportaal; 
  • Telefonisch. Op maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur zijn wij bereikbaar op het nummer: 0168-35 00 00;
  • Via WhatsApp. U kunt een bericht sturen naar: 0168-35 00 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 t/m 17:00 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur. 

Ik heb een schoorsteen. Hoe vaak vegen jullie de schoorsteen van mijn woning of woongebouw?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden en (laten) vegen van uw schoorsteen of ontluchtingskanaal.

Ik wil graag een regenton plaatsen in de tuin bij mijn woning. Kan dat?

Algemeen

Ja dat kan. Laat het ons vooraf even weten door contact met ons op te nemen. Wist u dat u subsidie hiervoor kunt krijgen bij gemeente Moerdijk en Halderberge?
 
Een regenton heeft veel voordelen. Het schone regenwater komt zo niet in het riool terecht en hoeft niet onnodig gezuiverd te worden. Ook heeft u dan een voorraad gratis water voor uw planten! En wist u dat regenwater kalkvrij is en dus zeer geschikt om ramen te wassen?