Nieuwe groep huurders ontvingen een e-mail met activatiecode

Vindt u het prettig om meer zaken digitaal met Woonkwartier te kunnen regelen? Dat kan op de vernieuwde omgeving www.woonkwartier.nl. Via de openbare website logt u in op een beveiligde webomgeving. In deze omgeving regelt u ook buiten openingstijden uw woonzaken. Zoals een reparatieverzoek doorgeven, vragen stellen of medehuurderschap aanvragen. Dat kan via uw mobiele telefoon of tablet, maar ook op een laptop of vaste computer. U kunt uw woonzaken ook regelen door een WhatsApp bericht te sturen naar 0168 35 00 00. In dit bericht leest u hier meer over.

Donderdag 22 juli ontving een nieuwe groep huurders een e-mail met activatiecode
Had u nog geen geactiveerd account op het oude portaal www.mijnWoonkwartier? En is uw e-mail adres wel bekend bij ons? Dan heeft u 22 juli een e-mail met activatiecode gekregen van ons. Het gaat om ongeveer 5.000 huurders.
Huurders waar het e-mail adres niet van bekend is, ontvangen in september nog een bericht via het bewonersblad en kunnen hier een activatiecode aanvragen. Hieronder vindt u een video met uitleg over de nieuwe website.



De eerste keer inloggen; hoe gaat dat in zijn werk?
U gebruikt uw e-mail en activatiecode om een account aan te maken op de website.

Met deze gegevens gaat u naar www.woonkwartier.nl en klikt u op de knop ''Activeer hier uw klantportaal''. We vragen u een aantal zaken in te vullen:

  • E-mail, zoals hierboven vermeld (u krijgt daar een bevestiging van uw aanmelding binnen).
  • Herhalen e-mail.
  • Een activatiecode, zoals hierboven vermeld.

Vervolgens ontvangt u een bevestiging van uw activatie op uw e-mail adres. Klik op de link in de e-mail om de activatie van uw account af te ronden. U rondt de activatie af op www.woonkwartier.nl door uw postcode en huisnummer in te vullen. Nu kunt u de beveiligde webomgeving gebruiken.

U regelt voortaan makkelijk zelf de volgende zaken op de vernieuwde omgeving www.woonkwartier.nl:

  • Uw huurcontract bekijken of opzeggen
  • Een woningaanpassing doorgeven
  • Overlast melden
  • Woningruil aanvragen
  • Medehuurderschap aanvragen
  • Verhuurdersverklaring aanvragen
  • Een reparatieverzoek doorgeven
  • Een serviceabonnement afsluiten
  • Een betalingsregeling aanvragen
  • Uw contactgegevens bewerken
  • Vragen stellen
  • Klacht melden

Vanaf nu kunnen klanten ook vragen stellen via WhatsApp
Sinds 1 juni zijn wij op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 en vrijdag tussen 8:30 en 12:30 ook bereikbaar via Whatsapp. U stuurt uw bericht via uw telefoon naar ons algemene telefoonnummer 0168 35 00 00.  U ontvangt tijdens onze openingstijden een reactie op uw WhatsApp berichten. Huurders met WhatsApp slaan ons telefoonnummer op in hun contactenlijst en kunnen vervolgens een bericht sturen via dit kanaal. U kunt WhatsApp Web gebruiken als u een vraag wil stellen via uw computer.

Alleen digitaal als u dat wilt!
U kunt ons onder werktijden altijd telefonisch bereiken. Daar verandert niets aan. Alleen als u dat zelf prettig vindt, regelt u uw zaken voortaan digitaal. Op het moment dat u het beste uitkomt! Maar het hoeft niet. Als u persoonlijk contact prettiger vindt, blijft dat mogelijk.

Meedenken met verder verbeteren van onze (digitale) dienstverlening?
Woonkwartier wilt graag de (digitale) dienstverlening blijven verbeteren. Wilt u meedenken met het verder verbeteren van onze (digitale) dienstverlening? Laat het ons weten!

Wilt u hulp bij het aanmaken van uw account?
Neem contact op met ons Klantadviescentrum, via telefoonnummer 0168 35 00 00 of info@woonkwartier.nl. U bereikt onze klantadviseurs op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 uur en op vrijdag tussen 8:30 en 12:30 uur. Onze vestigingen zijn op dit moment gesloten in verband met het coronavirus. U krijgt later meer informatie over het open gaan van onze vestigingen.

Succes met het regelen van uw woonzaken!