Woning opleveren

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen en antwoorden over het opleveren van een woning.

Veel gevraagd over Woning opleveren

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de woning achterlaten?

Algemeen

Volgens de gemaakte afspraken van de voorcontrole. Deze leest u in het opnamerapport dat u na afloop van de voorcontrole per e-mail van ons ontving. Heeft u geen e-mail dan sturen wij het per post naar u toe.

Ik kan de woning niet opleveren volgens de regels die jullie hebben aangegeven. Wat nu?

Algemeen

Lukt het u niet om de woning achter te laten, zoals besproken is tijdens de voorcontrole? Dan brengen wij kosten voor de herstelwerkzaamheden in rekening. Deze vindt u terug in het opnamerapport dat u na afloop van de voorcontrole per e-mail van ons ontving.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe moet ik de tuin achterlaten?

Algemeen

De tuin laat u netjes en goed onderhouden achter. Bij tuinen geldt dat de begroeiing, zoals bomen en struiken, een aanvaardbare hoogte moeten hebben. Tijdens de voorcontrole kunt u met de wijkregisseur afstemmen wat dit in uw situatie betekent.

Ik heb de woning niet volgens de regels achtergelaten en nu heb ik een rekening ontvangen van jullie. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dit schriftelijk bij ons melden door een mail te sturen naar info@woonkwartier.nl. 

Ik heb aanpassingen in de woning gedaan. Mag dit in de woning blijven zitten?

Algemeen

Dit hangt af van de staat van onderhoud en of de aanpassing past binnen ons beleid. Dit wordt tijdens de voorcontrole in uw woning door onze wijkregisseur technisch beheer beoordeeld. Dan maakt hij of zij ook afspraken met u hierover.